Mi ez a blog?

Kreatív játékok óvodás korú gyermekek számára

Hasonló témájú oldalak + reklám

Utolsó kommentek

Ének, zene és tánc - 5.

2007.10.15. 21:05 gyongyi73

Én elmentem a vásárba...

A négyévesek nagy kedvence - hiszen Ők szeretik a hangutánzásokat - az alábbi kis dal, melyben nem is annyira a játékon, hanem az állathangokon van a hangsúly.

Jellemzők:

  • korosztály: 4+ évesek
  • szobában / szabadban: igen
  • gyerekek száma: korlátlan
  • játékidő: 10 perc
  • segítség: szükséges
  • rendetlenség: nincs

Hozzávalók:

  • csak saját Magunk

Mit tanulnak a kisgyerekek?

Hogy amikor még nem tudja a szöveget, megpróbálja a többiekkel együtt képezni a hangokat. Az ilyen és ehhez hasonló kis mondókák állandóan ismétlődő hangjai nagyon jók arra, hogy a gyerekek elkapják dal ritmusát, ami nagyszerű gyakorlás a későbbi olvasási készség kialakulásához.

Én elmentem a vásárba fél pénzzel,
Tyúkot vettem a vásárba' fél pénzzel.
Tyúkom mondja: Kit-rá-kotty.
Kári-kittyom édes tyúkom,
Mégis van egy fél pénzem.

Én elmentem a vásárba fél pénzzel,
Kakast vettem a vásárba' fél pénzzel.
Kakas mondja: kukurikú.
Tyúkom mondja: Kit-rá-kotty.
Kári-kittyom édes tyúkom,
Mégis van egy fél pénzem.


Folytassuk addig a dalt, amíg minden kisgyerek mond egy állatot ( liba, disznó, ló, tehén, hal, stb. ), s minden alkalommal végig ismétlik az állatok neveit és az általuk kiadott hangokat. Az utolsó után aztán úgy zárjuk a dalt, hogy:

Kári-kittyom édes tyúkom,
Elfogyott a fél pénzem.


El is játszhatjuk a gyerekekkel a dalt. Kiválasztunk egy kisgyereket ( egy dallamos kiszámolóval például ), Ő lesz a vásározó. Először egyedül indul el, azután a második sornál mindig egy újabb kisgyerekhez lép, aki megmondja, hogy az adott állat milyen hangot ad ( például arra, hogy libám mondja, azt válaszolja, hogy gá-gá-gá, arra, hogy disznó mondja azt, hogy röf-röf-röf, stb. ), majd a válaszoló kisgyerek csatlakozik a sorhoz, és együtt mennek körbe.

Szólj hozzá!

Címkék: játék dal hang

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr15197398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása