Mi ez a blog?

Kreatív játékok óvodás korú gyermekek számára

Hasonló témájú oldalak + reklám

Utolsó kommentek

Kisgyermekeink mozgásfejlődése 5-6 éves korukra

2007.11.10. 14:27 gyongyi73

  • Közel 2000 szót ismernek már, és ez a szám kb. 1000-el fog nőni évente.
  • Az egyre bonyolultabb szerkezetű mondatok megalkotására is képesek: "Megiszom a tejet, pedig nem szeretem."; A Kata tudta, hogy én akartam azzal a babával játszani."
  • Kb. 6-8 szavas mondatokat használ.

Szólj hozzá!

Címkék: fejlődés

Ének, zene és tánc - 8.

2007.11.10. 14:14 gyongyi73

Játék képekkel és hangokkal

Ez nagy figyelmet igénylő játék, és inkább nagyobb gyerekeknek való. Több gyerek is játszhatja egyszerre, de egyedül is játszható, ha az egyedül játszó kisgyerek be- illetve kikapcsolja a magnót a különböző hangok között.

Jellemzők:

  • korosztály: 3-4+ évesek
  • szobában: igen
  • gyerekek száma: 1-4
  • játékidő: 20 perc vagy több
  • segítség: szükséges
  • rendetlenség: nincs

Hozzávalók:

  • képkárnyák
  • magnó

Mit tanulnak a kisgyerekek?

Kezdik felismerni a hangokat, figyelnek a különböző hangforrások hangszínére, ritmusára és dallamára.

Mit tegyünk Mi?

Gyűjtsünk össze hangokat kibocsátó dolgokról képeket. Pl.: hangszerek, állatok, járművek vagy gépek.Azokról a hangokról, melyeket a képen látható dolgok adnak ki, készítsünk hangfelvételt.
Először a mindennapi hangokkal kezdjük, majd utána térjünk át a hangszerekre: furulya, trombita, zongora, dob, cimbalom, hegedű.

Osszuk el a gyerekek között a kártyákat, majd véletlenszerűen elidítva a magnót, játszuk le a felvételeket.

Amikor a gyerekek közül valamelyik észreveszi, hogy a kártyáján szereplő kép adja ki a hallott hangot, lefelé fordítja a kártyáját.

Az a győztes, akinek legelőször sikerül az összes kártyáját lefordítani.

Ha csak egy gyerek játszik, hagyjuk, hogy Ő kezelje a magnót.

1 komment

Címkék: játék hangszer hang ritmus hangszín dallam

Ének, zene és tánc - 7.

2007.11.04. 11:31 gyongyi73

Zenés körjátékok

Zenés körjátékok már az őskorban is voltak. Volt, ami eredetileg is tánc volt, és volt föld termékenységét vagy a nyári nap visszatértét buzdító tánc is. Ilyen és ehhez hasonló játékok fellelhetők Európa-szerte.

Jellemzők:

  • korosztály: 2-6 évesek
  • szobában/szabadban: igen
  • gyerekek száma: legalább 3
  • játékidő: 10 perc vagy több
  • segítség: szükséges
  • rendetlenség: nincs

Hozzávalók:

  • zsebkendő
  • zeneforrás ( választható )

Mit tanulnak a kisgyerekek?

Ezeknek a játékoknak a ritmikus dalai arra ösztönözik a gyerekeket, hogy figyeljenek az apró hangokra, melyekből felépülnek a szavak és zenei hangok: a zene megértéséhez és a kottaolvasáshoz létfontosságú készség.

Mit tegyünk Mi?

Csip-csip csóka

A gyerekeke egymásra teszik a kezüket, és úgy hogy a másiknak ne fájjon, belecsippentenek az alattuk lévő kezébe.

Csip-csip csóka, vak varjúcska,
Komámasszony kéreti a szekerét,
Nem adhatom oda,
Tyúkok ülnek rajta,
Hess, hess, hess!


A hessegetésre egymás kezeit elengedik, és hessegetik a tyúkokat.

Nyuszi ül a fűben

Ez egy egyszerű mondóka, a legkisebbek is nagyon élvezik. Egyik gyerek középen leguggol - Ő a nyuszi. A többiek körülötte körbe mennek.

Nyuszi ül a fűben,
Szépen szundikálva,
Nyuszi talán beteg vagy,
Hogy már nem is ugorhatsz.


Ekkor a középen guggoló nyuszi felugrik, és elkapja egyik társát

Nyuszi hopp, nyuszi hopp,
Máris egyet elkapott.


Az elkapott kisgyerekkel helyet cserél.

Elvesztettem zsebkendőmet

Ezt a körjátékot teljesen másként kell játszani. A gyerekek leülnek egy körbe. Az egyik gyereknél egy zsebkendő van, Ő lassan köröz körülöttük, amíg a többiek énekelnek.

Elvesztettem zsebkendőmet,
Szidott anyám érte.
Annak, aki megtalálja,
Csókot adok érte.
Szabad péntek,
Szabad szombat,
Szabad szappanozni,
Szabad az én galambomnak
Egypár csókot adni.


A dal végén, mikor a gyerekek elhallgatnak, leejti a zsebkendőjét az egyik gyerek háta mögött. és elkezd futni. Aki mögött lehullt a zsebkendő, felpattan, és elkezd üldözni.Aki előbb odaér a megüresedett helyre, az leül, a másik pedig elindul a zsebkendővel.

Szólj hozzá!

Címkék: zene játék dal körjáték

Kisgyermekeink mozgásfejlődése 4-5 éves korukra

2007.10.18. 14:22 gyongyi73

  • A lépcsőn felfelé váltott lábbal mennek, de lefelé időnként még "vezetőlábbal"  jönnek le.
  • Megpróbálnak rohanni, de ez még nem mindig sikerül.
  • Egy 7,5 cm széles gerendán képesek 2,5-3 métert előre- és 2 métert hátrafelé menni.
  • Kezdenek elrugaszkodni a földtől futás közben, és meg is fordulnak. 5 éves korukra szándékuk szerint elindulnak és megállnak, a kitérés azonban még mindig nehezen megy.
  • 7-9 alkalommal képesek szökkenni.
  • Álló helyzetből 20-25 cm-re képesek ugrani, nekifutásból 60-84 cm-re, és kb. 23 cm-es akadályt már át tudnak ugrani.

Szólj hozzá!

Címkék: mozgásfejlődés

Ének, zene és tánc - 6.

2007.10.17. 13:30 gyongyi73

Táncolás a szülő lábán

Ez egy nagyon mulatságos játék, ugyanakkor megtanít arra, ami a táncban elengedhetetlen: hogy hogyan alkalmazkodjunk mások mozdulataihoz.

Jellemzők:

  • korosztály: 3 - 4+ évesek
  • szobában: igen
  • gyerekek száma: felnőttenként egyszerre egy gyerek
  • játékidő: 10 perc vagy több
  • segítség: szükséges
  • rendetlenség: nincs
Hozzávalók:

  • zeneforrás
Mit tanulnak a  kisgyerekek?

Ügyelnek a mozgásukra, érzékelik a másik ember mozdulatainak apró rezdüléseit. Ahogy fejlődnek szikronban tudnak mozogni egy másik ember mozdulataival.

Mit tegyünk Mi?

Válasszunk egy dallamos, viszonylag lassú zenét.

A gyerekek vegyék le a cipőjüket, fogjuk meg a kezüket, és lábaikkal álljanak rá a lábunkra.

Amikor elindul a zene elkezdünk táncolni. De biztosan beletelik egy kis időbe, míg megtanulunk együtt mozogni.Először próbálgassuk  a sétálást egy irányban, aztán folytassuk az oldallépésekkel.

Ha nehéznek tűnik, akkor emeljük fel a gyerekeket, és táncoltassuk meg Őket a karjainkban.

Szólj hozzá!

Címkék: zene tánc

Ének, zene és tánc - 5.

2007.10.15. 21:05 gyongyi73

Én elmentem a vásárba...

A négyévesek nagy kedvence - hiszen Ők szeretik a hangutánzásokat - az alábbi kis dal, melyben nem is annyira a játékon, hanem az állathangokon van a hangsúly.

Jellemzők:

  • korosztály: 4+ évesek
  • szobában / szabadban: igen
  • gyerekek száma: korlátlan
  • játékidő: 10 perc
  • segítség: szükséges
  • rendetlenség: nincs

Hozzávalók:

  • csak saját Magunk

Mit tanulnak a kisgyerekek?

Hogy amikor még nem tudja a szöveget, megpróbálja a többiekkel együtt képezni a hangokat. Az ilyen és ehhez hasonló kis mondókák állandóan ismétlődő hangjai nagyon jók arra, hogy a gyerekek elkapják dal ritmusát, ami nagyszerű gyakorlás a későbbi olvasási készség kialakulásához.

Én elmentem a vásárba fél pénzzel,
Tyúkot vettem a vásárba' fél pénzzel.
Tyúkom mondja: Kit-rá-kotty.
Kári-kittyom édes tyúkom,
Mégis van egy fél pénzem.

Én elmentem a vásárba fél pénzzel,
Kakast vettem a vásárba' fél pénzzel.
Kakas mondja: kukurikú.
Tyúkom mondja: Kit-rá-kotty.
Kári-kittyom édes tyúkom,
Mégis van egy fél pénzem.


Folytassuk addig a dalt, amíg minden kisgyerek mond egy állatot ( liba, disznó, ló, tehén, hal, stb. ), s minden alkalommal végig ismétlik az állatok neveit és az általuk kiadott hangokat. Az utolsó után aztán úgy zárjuk a dalt, hogy:

Kári-kittyom édes tyúkom,
Elfogyott a fél pénzem.


El is játszhatjuk a gyerekekkel a dalt. Kiválasztunk egy kisgyereket ( egy dallamos kiszámolóval például ), Ő lesz a vásározó. Először egyedül indul el, azután a második sornál mindig egy újabb kisgyerekhez lép, aki megmondja, hogy az adott állat milyen hangot ad ( például arra, hogy libám mondja, azt válaszolja, hogy gá-gá-gá, arra, hogy disznó mondja azt, hogy röf-röf-röf, stb. ), majd a válaszoló kisgyerek csatlakozik a sorhoz, és együtt mennek körbe.

Szólj hozzá!

Címkék: játék dal hang

Kisgyermekeink mozgásfejlődése 3 és 1/2 éves korukra

2007.10.15. 20:30 gyongyi73

  • Váltott lábbal kezdenek menni felfelé a lépcsőn, de a lefelé menetelhez még szükség van a "vezetőlábra".
  • Futás közben már képesek irányítani az indulást, fordulást és megállást.
  • Már majdnem 1 méter magasról le tudnak ugrani.
  • Egy lábbal szökkenek, a másikat meg húzzák utána.
  • Már lehetséges, hogy tudnak térdet hajlítani úgy, hogy álló helyzetből az egyik térdüket a földre tudják tenni.
  • Kb. nyolcat-tízet tudnak ugrani páros lábbal, és ötöt szökdécselnek élénk karcsapásokkal, de még nem túl ruganyosan.
  • Egy 7,5 cm széles gerendán képesek 2,5 métert előre- és 1,5 métert hátrafelé menni.

Szólj hozzá!

Ének, zene és tánc - 4.

2007.10.13. 21:25 gyongyi73

Csússzunk, mint a kígyók

A tánchoz fontos, hogy képesek legyünk a zene ritmusának és hangulatának kifejezésére, valamint, hogy tudatában legyünk testünknek. Ez a szórakoztató egyszerű tevékenység a gyerekeket megtanítja arra, hogy tudatossá váljon a mozgásuk.

Jellemzők:

  • korosztály: 3 - 4+ évesek
  • szobában: igen
  • gyerekek száma: korlátlan
  • játékidő: 10 perc vagy több
  • segítség: szükséges
  • rendetlenség: nincs

Hozzávalók:


  • zeneforrás

Mit tanulnak a kisgyerekek?

A gyerekek ebben az életkorban kezdenek tudatukban lenni a testükkel, és azzal, hogy mások a mozdulataikat hogyan látják. Megtanulják hogyan kell a terveiket megtervezni és kivitelezni. Az első lépés a zenei hangok mozgásban való értelmezése felé annak végiggondolása, hogy hogyan értelmezzük egy másik ember mozdulatait.

Mit tegyünk Mi?

Zeneforrás elindítása. Mozogjunk együtt a gyerekekkel. Biztassuk Őket , hogy különböző módon mozogjanak a zenére. Mutassunk  Nekik játékos mozgásokat. Pl.: csússzunk, mint a kígyók, ugráljunk, mint a békák, vagy akár mozogjunk úgy, mint az egyiptomiak.
Próbáljuk meg Őket rávenni arra, hogy minél eltúlzottabb, idétlenebb mozgást találjanak ki.

Szólj hozzá!

Címkék: zene tánc mozgás

Ének, zene és tánc - 3.

2007.10.12. 19:57 gyongyi73

Zenei hangsorok

Mit jelent az, hogy magas vagy mély? Számunkra egyszerű kérdés, de a gyerekek ezt még nehezen értik meg. Segíthetünk Nekik azzal, ha a hang elhelyezkedését valamilyen tevékenységgel jelezzük, hiszen a cselekvések jobban megragadnak Bennük.

Jellemzők:

  • korosztály: 4+ évesek
  • szobában: igen
  • gyerekek száma: korlátlan
  • játékidő: 10 perc vagy több
  • segítség: szükséges
  • felfordulás: nincs

Hozzávalók:

  • akármi, amivel hangokat képezhetünk: magnó, xilofon vagy az énekhangunk

Mit tanulnak a kisgyerekek?

Ha énekelni vagy zenélni szeretnének, ezt a legalapvetőbb zenei készséget minden gyereknek meg kell tanulnia. Ezt a játékot együtt lehet űzni a zenehallgatással és az énekléssel, ám azt nem helyettesítheti.

Mit tegyünk Mi?

Válasszunk egy olyan eszközt, amivel 3-4 nagyon eltérő hangot is meg tudunk adni. A gyerekek álljanak egy lépcsőfokra. Alulról kb. a negyedik-ötödikre. Adjunk meg két hangot. Menjenek fel egy lépcsőfokot, ha a második hang a magasabb, vagy lefelé egy lépcsőfokot, ha alacsonyabb. Lépcső helyett használhatják a saját testüket is. Ha magasabb a hang tegyék a kezüket a fejükre, ha alacsonyabb a hang, akkor a térdükre.
Hogy a játék továbbra is kihívást jelentsen számukra, és már egyre ügyesebbek, egyre közelebb kerülhetnek a hangok egymáshoz. Törekedjünk arra is, hogy sikerélményük legyen.
A nagyobb gyerekeket biztathatjuk arra is, hogy próbáljanak meg "lelépni" egy 3 hangból álló sort. Biztassuk Őket, mert ez bizony csak hosszas gyakorlással sikerül majd.

Szólj hozzá!

Címkék: zene ének hang hangsor

Kisgyermekeink mozgásfejlődése 3 éves korukra

2007.10.12. 19:14 gyongyi73

  • Lábujjhegyen tudnak végigmenni a szobán.
  • A lépcsőn egyszerre egy lábbal mennek fel- és lefelé.
  • Akár egy 10 cm-es akadályt is képesek átugrani.
  • Egy kb. 7,5 cm széles gerendán képesek 2 métert előre- és 1 métert hátrafelé menni.
  • Még mindig nehézséget okoz Nekik a megállás és az irányváltás, és bár már folyamatosabban futnak, ezt még mindig egész talpon teszik.
  • 2-5 ugrásra képesek fél lábbal, és 5-10 ugrásra páros lábbal. Az indulásnál már lehajolnak, de az érkezésnél még nem hajlítják be a térdeiket.
  • Egy kerítésen is képesek végigmenni úgy, hogy mindig ugyanazzal a lábbal lépnek előre, a másikat pedig utána húzzák.
  • Ezt esetleg már kapaszkodás nélkül is meg tudják tenni.

Szólj hozzá!

Címkék: mozgás mozgásfejlődés

Ének, zene és tánc - 2.

2007.10.11. 15:04 gyongyi73

Kövessetek!

A zenéléshez vezető lépések:
  1. figyelés
  2. felismerés
  3. ismétlés.
Ha a gyerekek oda tudnak figyelni, akkor készen állnak arra, hogy játszani tudjanak első hangszerükön, a saját testükön. Különböző ritmusok vannak, melyeket felhasználhatnak, s rengeteg mintát másolhatnak le.

Jellemzők:

  • korosztály: 3-4+ évesek
  • szobában / szabadban: igen
  • gyerekek száma: korlátlan
  • játékidő: 10 perc vagy több
  • segítség: szükséges
  • rendetlenség: nincs
Hozzávalók:

  • a ritmus lejegyzéséhez papír és ceruza
Mit tanulnak a kisgyerekek?

Ezzel a játékkal megtanulnak utánozni egy tevékenységet: az a legjobb, ha aktívan részt vesznek a dolgokban, és ezt úgy érhetik el a legegyszerűbben, ha valamilyen tevékenységen keresztül tehetik meg.

Mit tegyünk Mi?

Mutassuk meg Nekik, hogy hogyan kezdhetik el saját ritmusukat. Dobbanthatnak a lábukkal, ütögethetik a tenyerüket az ujjukkal, tapsolhatnak a kezükkel, a combjukat ütögethetik, felfújhatják az arcukat, összeüthetik a cipőjük sarkát, a nyelvükkel csettinthetnek akár csukott, akár nyitott szájjal is.

Mutassunk meg Nekik egy ritmust - először csak az egyik módon - pl. a comb ütögetésével, és kérjük meg Őket, próbálják meg utánozni. Kezdjük rövid, egyszerű, szabályszerű ritmussal, melyben fokozatosan váltakoznak a hosszú és rövid elemek.

Elkezdhetünk vegyes riTmusokat képezni, ha az egyszerűeket már képesek valamely testrészükkel utánozni. Két taps és egy ütés a combon, vagy két dobbantás és egy taps.

Mutassunk a gyerekeknek olyan dalokat, melyeket le lehet tapsolni. Mutassuk meg hogyan kell. Válasszunk olyan dalokat, amiket jól ismernek.

Négy éves korukra már képesek lesznek egy olyan ritmust " leolvasni", melyet lejegyzünk Nekik.  A rövidebb hangokra egy rövid vonalat, a  hosszabbakra hosszú vonalat húzzunk.

Weöres Sándor: Kocsi és vonat

Foglalkoztató  mondókaként  játszhatjuk ezt a  kis verset autóban vagy otthon.

Jön a kocsi, fut a kocsi:
Patkó-dobogás.


TEVÉKENYSÉG: DOBOGJUK A RITMUST.

Jön a vonat, fut a vonat:
Zúgó robogás.


TEVÉKENYSÉG: COMBUNKON ÜTJÜK A RITMUST.

Vajon hova fut a kocsi?
Három falun át!
Vajon hova fut a vonat?
Völgyön, hegyen át!


TEVÉKENYSÉG: TAPSOLJUK A RITMUST.

Zim, zim, megy a gép, megy a gép,
Fut a sínen a kerék,
Forog a kerék.


TEVÉKENYSÉG: LÁBUNKKAL BICIKLIZVE UTÁNOZHATJUK A KEREKEK MOZGÁSÁT.

Zum, zum, nagy az út, nagy az út,
Fekete az alagút,
A masina fut.


TEVÉKENYSÉG: KARUNKKAL IMITÁLHATJUK A VONAT RITMUSÁT.


Szólj hozzá!

Címkék: zene tanulás mozgás ritmus

Kisgyermekeink mozgásfejlődése 2 és 1/2 éves korukra

2007.10.09. 13:46 gyongyi73

Egy fél év alatt is nagyon sokat fejlődnek gyermekeink. Bátrabbnak, ügyesebbnek érzik magukat. Segítsünk Nekik, hogy önbizalmuk tovább nőjön.

  • Ha fogjuk a kezüket, végig tudnak menni a kerítésen.
  • A lépcsőn felfelé már váltott lábbal mennek, de még mindig egymás mellé helyezik a lábacskáikat.
  • Egyensúlyvesztés nélkül  képesek leugrani az alsó lépcsőfokról
  • Lábujjhegyen tudnak járni anélkül, hogy túlegyensúlyoznának.
  • Bár még nem tökéletes a sebesség-, irány- és megálláskoordinációjuk, és még egész talpon futnak, de azt gyorsan és biztosan.
  • Néhány másodpercig képesek egy lábon egyensúlyozni.
  • Le tudnak csúszni a csúszdán,  és fel tudnak mászni  a létrára.
  • Utánozni tudják egy játékos dal mozgássorát.
  • Lehet, hogy még szívesebben hajtják magukat lábbal a biciklin, de képesek rá, hogy  hajtsák  a pedált.

Szólj hozzá!

Ének, zene és tánc - 1.

2007.10.07. 22:01 gyongyi73

Tanuljunk meg figyelni!

Az első zeneleckék leginkább arról szólnak, hogy a gyerekek megtanulják észrevenni a különbséget a hasonló hangok között, az odafigyelést, felismerik, hogy egy bizonyos zenei motívum hogyan képes az érzelmek kifejezésére vagy egy kép bemutatására.
 
Jellemzők:

  • korosztály: 3-4+ éves
  • szobában: igen
  • gyerekek száma: korlátlan
  • játékidő: 10 perc vagy több
  • segítség: szükséges
  • felfordulás: nincs
Hozzávalók:

  • szárított bab, feles borsó vagy egy csomag rizs
  • bádogdobozok, üvegek, edényfedők
  • fém- és fakanalak
  • cd-k és magnó

Mit tanul a kisgyerek?

    Meghallani a hangok közti különbséget, különösen a hangok hangszínét, ritmusát és dallamát. A játékban való részvétel örömét.

Mit tegyünk Mi?

  • Mi a különbség?
Fogjunk meg egy-egy csomag feles borsót és rizst, és rázzuk meg. Meg tudják mondani a gyerekek, hogy mi a különbség? Rázzuk meg újra, de most a hátuk mögött: felismerik, hogy melyik melyik? Próbáljuk meg úgy is, hogy egy fedőt ütögetünk egy fém- majd egy fakanállal.

  • HAHÓ!
Mondjuk többször, hogy "Hahó!" (az első szótagot magasabban, a másodikat mélyebben). Fütyüljük, kiáltsuk, suttogjuk vagy zümmögjük, és vegyük rá a gyerekeket, hogy utánozzanak minket.

  • Énekeljünk együtt
Hallgassuk meg a dalt, majd énekeljük el együtt, mert a kisgyerekek, ha aktívan részt vesznek a tevékenységben úgy tanulnak a legjobban.

  • Hangvadászat
Kapcsoljuk be a magnót. Játszunk le különböző hangpárokat róla. Énekelhetjük, kiálthatjuk  vagy mondhatjuk is őket. Egyes párok azonosak, mások különbözőek legyenek. Ha a hangok egyformák, kérjük meg a kisgyerekeket, kiabálják azt, hogy "megvan".
Ahogy a gyerekek egyre ügyesebbek, játszunk hangvadászatot zenei mondatok, hangszerek vagy a zenei hangok hosszúságának, illetve magasságának hangfelvételeivel.

Rumbatökkészítés

A kisgyerekek szívesen vesznek részt zeneórákon akkor is, ha nem ismerik a dalok szövegét. Ezzel megtanulnak résztvevővé válni, élvezni a muzsikát és odafigyelni a zenére. Vonjuk be a legkisebbeket is úgy, hogy készítsünk rumbatököt különböző töltelékekkel, hogy különböző hangokat adjanak.
Keressük zárható papír- és bádogdobozokat, műanyag flakonokat.
Töltsük meg őket borsóval, tésztával, babbal vagy szárított magvakkal. Rázzuk meg, hogy melyik milyen hangot ad. Halgassuk meg melyik pattog, kemény vagy "suhog".

Szólj hozzá!

Címkék: zene ének

Kisgyermekeink mozgásfejlődése 2-2 1/2 éves korukra

2007.10.06. 15:53 gyongyi73

Ahány gyerek annyiféle képpen fejlődnek. Sokszor halljuk ezt, mégis  önkéntelenül is összehasonlítjuk Őket.  Bizonyos időtartamon belül azonban minden gyermek eljut a  mozgásfejlődés  adott  szakaszáig, ki előbb, ki utóbb.

Én is elolvastam jó pár ilyen témájú könyvet. Megpróbáltam összegyűjteni, hogy gyermekeink milyen idős korukra meddig jutnak el mozgásuk fejlődésében.

  • Képesek járni és vinni vagy húzni egy játékot, illetve egyszerre beszélni és járni.
  • Nehézséget okoz nekik a sebesség és a megállás irányítása, ám képesek rövid lépésekkel futni, egész talpon jó koordinációs készséggel.
  • A korlátba kapaszkodva mennek fel a lépcsőn mindig ugyanazzal a lábukkal  lépve előre, s minden lépcsőn egymás mellé lépnek a két lábukkal.
  • Akár egy biciklivel is képesek kikerülni egy akadályt.
  • Fel tudnak ülni a biciklire, és a lábukkal tudják magukat hajtani.
  • Képesek lábujjhegyen állni rövid ideig.
  • Rövid ideig képesek fél lábaon szökdécselni, így egy picit el tudnak rugaszkodni a földtől. Kalimpálnak a kezükkel, de nem kuporodnak össze.

1 komment

Címkék: mozgásfejlődés

Játékos tanulás

2007.10.04. 17:33 gyongyi73

Két kisgyermek édesanyjaként arra gondoltam, hogy létrehozom ezt a blogot, amiben leírhatjuk azokat a játékokat, melyekről úgy gondoljuk, hogy amellett, hogy nagyon jó szórakozást nyújt gyermekeinknek, észrevétlenül a játékos tanulást segíti elő.

Szakértők szerint a játékos tanulás akkor a leghatékonyabb, ha:

  • gyermekeink úgy érzik, hogy szabadon kifejezhetik magukat
  • időnként készen állunk arra, hogy hagyjuk a gyermekeinket tovább játszani, mikor nagyon szeretnének
  • a gyermekeink olyan környezetben nőnek fel, mely nyitott az új élmények és vélemények felé
  • anélkül segítjük és irányítjuk gyermekeinket, hogy nagyon beleavatkoznánk a dolgokba
  • arra biztatjuk gyermekeinket, hogy az ötleteiket alakítsák, értékeljék
  • bizonyítjuk saját kreativitásunkat és rugalmasságunkat
  • hagyjuk, hogy a kisgyermekeink eredetiek legyenek
  • mesélünk a gyermekeinknek
  • arra biztatjuk a gyerekeket, hogy egy problémára több megoldást is találjanak
  • bátorítjuk gyermekeink szerepjátékait
  • a fegyelem szigorú, de nem büntető ( szerintem ez a legnehezebb )
  • gyermekeinknek rendszeres kapcsolata van más gyerekekkel
  • elviselünk egy kis rendetlenséget     
  • nem kezeljük le gyermekeink eredményeit
  • hiszünk gyermekeink képességeiben

4 komment

Címkék: kreatív játék gyerek szórakozás fejlődés képesség kreativ jatek blog